Jag måste plugga men här kommer något roligt :)

Favoritbok i barndomen?
Måste nog säga all time favourite Mio min Mio och jag prenumenerade på Nalleh Puh i 10 år!

Vad läser du just nu?
The Hullabaloo in the Guava Orchard av Kerin Desai, och The Queens Fool av Philippa Gregory 

Vilka böcker har du reserverade på biblioteket?
To kill a Mockingbird av Harper Lee

Dålig bokvana?
Köper föör många böcker utan att hinna läsa de och utan att finna plats på de så de får ligga i sina paket i nåt vrå i garderoben, men det ska bättras, jag ska läsa de innan  jag köper/lånar fler!

Vad har du för tillfället hemlånat från biblioteket?
The Hullabaloo in the Guava Orchard av Kerin Desai
The Queens Fool av Philippa Gregory
Twilight av Stephenie Meyer
Få MVG i allt av -

Har du en läsplatta?
Aldrig! Vad är det för fel med att läsa en bok med papper!! Jävla utveckling...

Föredrar du att läsa en bok åt gången eller flera på en gång (slalomläsning)?
Nej klarar inte av och läsa en bok i taget blir så uttråkad! Men jag läser oftast en tjock och smal bok, så i mitten av den stora(The Queens Fool) boken tar jag upp den lilla boken(Hullabaloo...), läser ut den och sedan fortsätter jag med den stora.

Har dina läsvanor ändrats sedan du började blogga?
Ja, jag vill ju komma med variation så jag läser från många genrer och mera författar istället för att sträckläsa en författares bibliografi och sedan gå till den andra.

Sämsta boken du läst i år?
The catcher in the rye av J.D Salinger, sämsta boken, ingen röd tråd eller något, de nämner en person pumpar de med luft och sen får man inte se den personen igen. Väldigt klaustrofobisk också, jag som är det var tvungen att lägga ner åtaliga gånger på grund av den känslan.

Bästa boken du läst i år?

The truth about forever av Sarah Dessen

Hur ofta läser du utanför din egen bekvämlighetszon?
Svenska lektionerna, jag förstår inte svenska, har VG+ men när det kommer till att förstå eller skriva har jag IG...

Vilken är din läsebekvämlighetszon?
Engelska och mycket drama! Kom inte med kärleks romaner och sånt,i så fall måste det finnas mycket drama! Förutom The truth about forever av Sarah Dessen.

Kan du läsa på bussen?
Absolut. Bussläsning är där jag läser som mest!

Vilken är din favoritplats att läsa på?

I en jätteskön soffa, som jag har hemma men det är alltid på något arabiskt drama när jag har lust och läsa...

Vad anser du om att låna ut böcker? Regler?
Det beror på vem, böcker är heligt för mig och det måste den andra veta, men ibland brukar jag bara "kolla åt andra hållet"

Vilket är ditt favoritspråk att läsa böcker på?
Engelska

Vad får dig att älska en bok?
Val av ord och melodi i texten.

Favoritbiografi?

Alla Eminems, har ett par hemma.

Har du någonsin läst en självhjälpsbok?
Räknas MVG i allt som det??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-post (visas ej)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0