En sann rolig historia!

Haha, så. Jag sade ju i det förra inlägget att jättemånga av "oss" är ingifta i marockanska familjer.(De flesta från mammas men denna är på pappas) Han flyttade till Sverige och träffade en Marockan. De hade varit gifta i sex år när jag föddes och hade ett barn.
Hela tiden sa pappa att de va våra "garajeb" släktingar och jag trodde från mammans sida för hon lät som en Irakier och han lät som en marockan. Sen för ett par månader sen så åkte nån jag känner till Irak och när de kom tillbaka berättade de hur de hade varit hos den här "gerajeb". Jag ba whaaat??
Det visade sig vara så att de hade försökt prata som den andre tills den andras dialekt blev ens egnas. Men ni skulle höra hans dialekt, jag skulle inte tro för en sekund att han kom från närheten av Irak! Men hans fru, hon kan till och med våra uttryck!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-post (visas ej)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0