Kopiera och svara!

1. Ditt favoritställe på sommaren?
Stranden, inner stan och på stora plättar där jag kan ligga med mils avstånd till något annat. Bara jag någon till och solen...

2. Hur spenderar du hellst den perfekta sommardagen?
Ute. Helst med kompisar och springer in och ut i affärer, träffar på mer kompisar, de mesta från förr och allt detta med en is glass(piggelin!) i handen.

3. Vad lägger du hellst på grillen?
Kebab! Men ibland vill jag ha variation och då blir det faktiskt fisk. Kyckling gillar jag inte så mycket men fisk, kebab och ett par korvar!

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
Inget än så länge. Vill jobba!! Jag hatar att be mamma om pengar. Missförstå mig inte, hon säger aldrig nej. Men usch, jag gillar och stå på egna ben mer... Har problem med att folk ska ge mig saker

5. Dina bästa sommarfärger?
Pastell färger och nude! Och vitt vitt vitt!

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
Kräftkalas! Haha jag är ju inte svensk men när någon säger det är det det jag tänker på och så ser jag massor av folk som dansar på ängen! À la Emil i Lönneberga style.

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
På Gotland när vi åkte till Visby och firade den där dagen har medverkat tusen gånger men kommer aldrig ihåg namnet!

8. Havet, sjön eller poolen?
Poolen!! För då kan jag hoppa från studsmattan!!

9. Vad väljer du i glassbaren?
Piggelin eller sandwich, har alltid varit mina favoriter och kommer alltid att vara <3

10. Vart går din drömsemester?
Åhh. Tunisien eller Marocko! Min mosters man har lägenhet i Tunisien som står tom och redo för att ta emot oss!! Fast jag har hört att Marocko har finare stränder och har mer arabisk anda. Plus så är halva min släkt ingifta med marockaner. Jag älskar Nordafrika för att de snackar franska där OCH det är varmt där OCH det ligger inte i Europa!! Fast jag ääälskar den tunisiska accenten den är så olik vår. Marockanska är lite mer lik.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-post (visas ej)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0