Böcker jag nyligen läst

1.The cathcer in the rye - En läsbar bok, men inte en bok som jag skulle sätta upp som en "klassiker". Väldigt mycket slang med ingen röd tråd. Det är som att gå igenom en lång mörk korridor med en bindel för ögonen som får mig att undra om det är så killar är.



2. This Lullaby - En jättebra bok med en underbar författare man lätt fastnar för(Sarah Dessen). Boken handlar om en ung kvinna med en okontrollerad kvinna som verkar falla för varje man som går förbi henne. Mammans missöde med kärlek har fått hennes barn att vara ytterst cyniska när det kommer till förhållanden. Detta drabbade den yngre dottern(också berättaren) som varit lite som ett stöd för sin mamma istället för visavi. Tjejen gillar fina, stora och kontrollerade killar tills hon möter Dexter. Dexter är allt hon hatar men ändå så faller hon för honom. Igenom sidorna får vi lära känna karaktärerna och deras nära. I slutet får hon göra ett viktigt val, ska hon ge igen för kärleken eller fortsätta som hon gjort förr och isolera sig från andra?


3. The truth about forever - En av de bästa böckerna jag läst måste jag säga. Boken visar hur en saknad kan förstöra en familj och vad som måste göras för att sammansätta familjen. Hur bryta lagarna kan ibland vara det som tar dig ur kartongen du blir fast i och varför du måste dina tankegångar för att hitta nya och bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-post (visas ej)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0